
Jutge de Pau de Marratxí. Empresari jubilat
Va néixer al Pla de na Tesa el 2 de setembre de 1966, fill de Jaume Vidal Palmer, ‘Galceran’ d’Estellencs i de Maria Muntaner Gili, de cas Solleric o decan Lluc, des Pont d’Inca.
Ell és conegut com en Miquel des Forn.
Casat el 1992 –any de l’Expo i de les Olimpiades- amb Montse Bordoy Serra,des Pont d’Inca. Tenen dues filles. Viuen al Pla de na Tesa.
Té els següents estudis i titulacions:
f.p. administratiu
electronica radio-tv
tècnic i formador de formadors en prevenció de riscs laborals
tècniques comercials
capità d’iot
Es va dedicar al forn pastisseria, (de la mà del seu pare, llavors amb la germana, dona i cunyat). També a la tasca de promotor i construcció, com el seu padrí, Mestre Arnau. És copropietari del Forn des Pla de na Tesa, que l’any 2024 acomplí el 125è aniversari.
Destaca dues coses de la seva trajectòria: cantar la Sibil·la de petit i haver pogut ésser tripulant del vaixell Juan Sebastián Elcano.
El 2001 va rebre el premi Europe Safe (security action four Europe) en prevenció de riscs laborals l’any 2001 i primer sistema de prevenció a una indústria de forn i passtisseria.
És –o ha estat- membre d’aquestes organitzacions:
Real liga naval
Real asamblea de capitanes de yate
GOB
Greenpeace
Associació de Forners i Pastissers de Balears
Productor oli de Mallorca
PIMEM
CAEB
Joves Empresaris
Consell regulador d’agricultura ecològica
Consell regulador d’ensaïmada de Mallorca
Col·labora en diverses ONG’s, com Zaqueo i Es Refugi.
També és ilustrísimo caballero del monasterio de Yuste.
Li agrada molt viatjar… Ha recorregut tot Espanya, la majoria d’Europa, bastant d’Africa del Nord i el proper Orient. També EEUU, alguns països de Sudamèrica i alguna cosa de l’Orient (Tailàndia, Laos, Birmania, el Japó) … i encara troba que “els queda molt de mon per visitar”.
Entre les seves aficions, destaca: viatjar, escoltar musica, llegir, col·leccionar, fer senderisme, navegar, escriure qualque nota, veure documentals i films, estar amb els amics, padel i, sobretot, estar ocupat.
Es considera constant, ordenat, no deixa mai res per l’endema, just, previsor, emprenedor.
Li va be mediar
És seguidor del Mallorca i del Barça.
Admira els personatges mariners Blas de Lezo, Alvaro de Bazán y Guzmán, Juan Sebastián Elcano, Cosme Damián Churruca i algun altre personatge
viu com en Gabriel Ferrán, ambaixador, amb el qual va tenir el honor de navegar i va ser el darrer en sortir d’Afganistan.
Des del 2023 ostenta el càrrec de Jutge de Pau de Marratxí.
[Mxp, II ’25]
Cap comentari.